Stanowisko w zakresie wprowadzania do budżetu gminy środków, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022 r., poz. 1692).
 
W związku ze zgłaszanymi pytaniami odnośnie wprowadzania do budżetu gminy środków, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym – Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi uprzejmie informuje:
 

  1. Gmina ma możliwość wprowadzenia do budżetu – po stronie dochodowej i wydatkowej,  środków na realizację wypłat dodatku węglowego w sytuacji, gdy faktycznie nie otrzymała jeszcze tych środków od wojewody.  Podstawę wprowadzenia tych  środków do budżetu stanowi wniosek, o którym mowa w ust. 3 art. 4 ustawy o dodatku węglowym, złożony przez gminę wojewodzie.

  2. Organem uprawnionym do wprowadzenia do budżetu środków na realizację wypłat dodatku węglowego jest organ stanowiący gminy.

  3. Realizacja wypłat dodatku węglowego możliwa jest jedynie po przekazaniu gminie  środków na ten cel przez wojewodę

Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.

Realizacja strony w oparciu o CMS Joomla: StudioAlfa.pl